تکنیک هایی ساده برای درمان بیماری آلزایمر

به گزارش مجله پیکوشو، یک متخصص طب سنتی گفت: برای جلوگیری و تعدیل بیماری آلزایمر تکنیک های ساده و قابل دسترسی از نگاه این طب وجود دارد.

تکنیک هایی ساده برای درمان بیماری آلزایمر

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی در گفت وگو با خبرنگار ، در تشریح علائم و علل بروز بیماری آلزایمر اظهار کرد: بیماری آلزایمر یکی از مهمترین بیماری های دمانس یا زوال عقل است و یک بیماری پیشفراینده و ناتوان نماینده محسوب می گردد.

او ادامه داد: آغاز بیماری معمولا از سنین کهنسالی خواهد بود و هرچه سن افزایش می یابد شدت آن بیشتر می گردد؛ در واقع این بیماری باعث اختلال در حافظه و عملکرد طبیعی فرد شده و ارتباطات بین فردی و اجتماعی را مختل می نماید.

حاجی حیدری توضیح داد: از دیدگاه طب سنتی ایران بیماری نسیان یا فراموشی یکی از بیماری هایی است که با آلزایمر مشابهت زیادی دارد و یکی از علل مهم این بیماری در طب سنتی افزایش سردی، رطوبت و خشکی خصوصا در مغز است که بر اساس توضیح حال و علائم بیماری فرد به منظور پیشگیری و درمان آن راه چاره هایی ارائه شده است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به راه چاره های موثر برای درمان بیماری آلزایمر اظهار کرد: اگر علت بیماری آلزایمرخصوصا خشکی مزاج مغز باشد باید در درجه اول اصول سبک زندگی سالم در طب سنتی را رعایت کرد که از همه مهم تر اصلاح خواب است.

حاجی حیدری ادامه داد: اگر بیماری آلزایمر ناشی از افزایش خشکی باشد باید از مصرف غذا های خشک مانند بادمجان، عدس، گوشت گاو، گوشت شتر، فست فود، غذا های تند و تیز مانند زنجبیل، فلفل و خردل پرهیز و غذا هایی مانند سوپ جو، بال و گردن مرغ، نخود آب و مغزیجات خصوصا بادام درختی، فندق و مویز در برنامه غذایی گنجانده گردد همچنین روغن بادام شیرین و بنفشه نیز دارو هایی هستند که در تعدیل مزاج مغز به صورت موضعی استفاده می شوند و برای درمان بیماری آلزایمر مفید خواهند بود.

این متخصص طب سنتی درباره لیست غذا های مضر و خطرناک برای تشدید بیماری آلزایمر گفت: برای پیشگیری از این بیماری ضروری است تا افراد سالمند و افرادی که زمینه ابتلا به این بیماری را دارند از مصرف غذا های سرد و مضرر مانند کلم، پیاز زیاد، گشنیز قارچ، باقلا، لوبیا و سیر پرهیز نمایند.

حاجی حیدری با اشاره به مصرف غذا های مفید برای درمان بیماری آلزایمر اظهار کرد: کم خوری و خوردن غذا های سبک و زود هضم مانند زرده تخم مرغ ترجیحا عسلی و مغز ها خصوصا مغز بادام، فندق، عسل، مویز، انجیر، بوئیدن و خوردن سیب درختی همچنین ورزش سبک، منظم و مطالعه که نوعی فعالیت برای مغز است، برای درمان آلزایمر مفید خواهد بود.

این متخصص طب سنتی در انتها یادآوری کرد: گردش در فضای مفرح و طبیعت، استفاده از دانه های معطر نظیر هل، دارچین و میخک در برنامه غذایی می تواند به پیشگیری و درمان آلزایمر خصوصا در افرادی که به دلیل افزایش سردی و رطوبت مغز دچار اختلال حافظه باشند، یاری کند.

  • امیدی تازه برای درمان آلزایمر/ امواجی که به جنگ زوال عقل می فرایند
  • پیشگیری از آلزایمر با دمنوش های خانگی
  • ابتلا به آلزایمر با کمبود کدام ویتامین در ارتباط است؟
  • از درمان آلزایمر تا اعتیاد با کشف روشی جدید
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1196

به "تکنیک هایی ساده برای درمان بیماری آلزایمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنیک هایی ساده برای درمان بیماری آلزایمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید