میثم دلخانی قهرمان دنیا شد

به گزارش مجله پیکوشو، نماینده وزن 63 کیلوگرم ایران، سومین مدال طلای ایران در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی دنیا را بر گردن آویخت.

میثم دلخانی قهرمان دنیا شد

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت های 3 وزن خاتمهی کشتی فرنگی قهرمانی دنیا 2021 که در اسلو مرکز نروژ در حال برگزاری است، میثم دلخانی نماینده وزن 63 کیلوگرم ایران در ملاقات فینال مقابل لری ابولادزه از گرجستان به روی تشک رفت و در خاتمه در یک مبارزه سخت و نفسگیر با نتیجه 5 بر 4 به رجحان رسید و با شایستگی بر سکوی نخست دنیا ایستاد.

تایم نخست این مبارزه با نتیجه 3 بر یک به سود میثم دلخانی به خاتمه رسید.

دلخانی پیش از این در دور مقدماتی وزن 63 کیلوگرم که روز گذشته(شنبه) برگزار گردید، در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه 9 بر صفر دهم منیکسه از آلمان را مغلوب کرد و در دومین مبارزه هم برابر لنور تمیروف دارنده مدال برنز دنیا از اوکراین با نتیجه 3 بر 3 به رجحان رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله هم مقابل طالح ممدوف دارنده مدال های نقره و برنز اروپا از آذربایجان به روی تشک رفت و در خاتمه در مدت زمان کمتر از 2 دقیقه با نتیجه 9 بر صفر به رجحان رسید و راهی فینال شد.

محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک توکیو، آخرین نماینده کشتی ایران در این رقابت هاست که تا دقایقی دیگر برای کسب مدال طلا برابر نظیر عبدالله یف از روسیه به میدان می رود.

پیش از این محمدهادی ساروی در 97 و علی اکبر یوسفی در سنگین وزن به مدال طلای دنیا رسیدند و محمدعلی گرایی در 77 و پژمان پشتام در وزن 82 کیلوگرم هم صاحب مدال برنز شدند، محمدرضا مختاری در 72 کیلوگرم پنجم شد و سجاد عباس پور در 55، مهرداد مردانی در 60 و رامین طاهری در وزن 87 کیلوگرم کیلوگرم هم از دور رقابت ها کنار رفتند.

نایب قهرمانی کشتی فرنگی ایران در این رقابت ها قطعی شده و روسیه هم اسم قهرمانی دنیا را از آن خود نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1859

به "میثم دلخانی قهرمان دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میثم دلخانی قهرمان دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید