نتیجه پیگیری مطالبات شهرداری از دولت اعلام گردد، فاینانس چین به مترو تهران نرسید

به گزارش مجله پیکوشو، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از نمایندگانی که مسئول پیگیری مطالبات شهرداری از دولت هستند درخواست کرد گزارش پیگیری خود را اعلام نمایند و اگر دولت قصد پرداخت بدهی خود را ندارد این موضوع را رسانه ای نمایند.

نتیجه پیگیری مطالبات شهرداری از دولت اعلام گردد، فاینانس چین به مترو تهران نرسید

با تور ارزان به چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، ابوالفضل قناعتی در جریان دویست وسی ویکمین جلسه علنی شورای شهر تهران خطاب به اسماعیل دوستی، محسن سرخو و رضا تقی پور که مسئولیت پیگیری مطالبات شهرداری تهران را داشتند، درخواست کرد جزئیات این موضوع را اعلام نمایند و گفت: یا شما پیگیر نبوده اید و یا دولت پای کار نیست، که این موضوع باید تعیین گردد.

محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این اظهارات از مکاتبات متعددی که با دولت انجام شده اطلاع داد و گفت: با این حال وضع رکود حاکم بر کشور که گریبان دولت و بخش های مالی را گرفته، هنوز برطرف نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است به طور میانگین سالانه 30 کیلومتر مترو احداث کند، اضافه کرد: به این ترتیب در سرانجام برنامه پنج ساله دوم میزان خطوط متروی شهر تهران که با بودجه شهرداری ساخته می گردد باید به 300 کیلومتر برسد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: این درحالی است که شهر تهران به 540 کیلومتر خط مترو احتیاج دارد که این رقم با احتساب شهرهای حومه تهران به 748 کیلومتر افزایش می یابد.

به گفته سرخو قرار بود شهرداری با اعتبارات خود 300 کیلومتر خط مترو را تکمیل کند و منابعی که از سوی دولت تزریق می گردد برای ساخت به جامانده احتیاج 540 کیلومتری تهران به خطوط مترو صرف گردد.

وی با تأکید براینکه باید در منابع بودجه به منابع ارزی نیز برای هزینه های مترو اشاره گردد، اعلام نمود: بعضی از شرکت های ژاپنی و فرانسوی تمایل زیادی دارند که به صورت فاینانس در متروی تهران سرمایه گذاری نموده و اجرا را نیز برعهده بگیرند.

این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر 42 کیلومتر از برنامه توسعه خطوط مترو طی سالهای 93 و 94 عقب هستیم اظهار کرد: برای سال 95 نیز بودجه 2100 میلیارد تومانی پیشنهاد دادند اما با عقب افتادگی موجود این رقم کفاف هزینه های توسعه مترو را نمی دهد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه انتظار داشتیم اولین فاینانس در ملاقات با رئیس جمهور چین، فاینانس متروی تهران باشد که پیشنهاد می گردد اظهار کرد: به توصیه بعضی از اعضای شورا با دولت نیز در این خصوص تماس گرفتم اما متأسفانه این امر عملیاتی نشد و فاینانس مترو در ردیف سوم نهاده شد. این درحالی است که همه جزئیات این فاینانس آماده اجرا است و بانک های عامل نیز تعیین هستند.

رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران نیز یکی دیگر از اعضای کمیته سه نفره پیگیری مطالبات شهرداری از دولت بود که در این خصوص مطرح نمود: از شورای عالی استان ها انتظار می رود سال جاری این فرصت را از دست ندهد و هم اکنون در فصل بودجه اعتبارات مورد احتیاج شهرداری را در بودجه مصوب دولت بگنجاند که این امر احتیاجمند رایزنی با مجلس است.

وی اعلام نمود: شهردار تهران به معاون اول رئیس جمهور درباره مطالبات 14 هزار میلیارد تومانی از دولت نامه نوشته اما جهانگیری تقاضا نموده تا زمانی که این رقم حسابرسی نشده است، به رسمیت شناخته نگردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 748

به "نتیجه پیگیری مطالبات شهرداری از دولت اعلام گردد، فاینانس چین به مترو تهران نرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه پیگیری مطالبات شهرداری از دولت اعلام گردد، فاینانس چین به مترو تهران نرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید