وزیر خارجه سابق افغانستان: فرایند صلح دولت و طالبان آسیب جدی دیده است

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس حزب جمعیت اسلامی افغانستان با اشاره به فرایند صلح و خروج نیروهای خارجی از این کشور گفت که فرایند صلح به صورت جدی آسیب دیده است و در شرایط کنونی اجماع ملی تنها راه چاره بحران افغانستان است.

وزیر خارجه سابق افغانستان: فرایند صلح دولت و طالبان آسیب جدی دیده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، صلاح الدین ربانی وزیر خارجه سابق افغانستان و رئیس حزب جمعیت اسلامی این کشور اظهارداشت که خروج نیروهای خارجی به برخی از گروه ها در این کشور احساس کاذب پیروزی داده است.

وی با انتقاد از عملکرد آمریکا در افغانستان نیز گفت که مشروعیت بخشی بین المللی به گروهی که طی دو دهه افغانستان با آن جنگیده است، پرسش برانگیز است.

ربانی درباره فرایند صلح افغانستان نیز تاکید کرد که فرایند صلح در این کشور به صورت جدی آسیب دیده است و در شرایط کنونی اجماع ملی تنها راه حل بحران کنونی است.

وزیر خارجه سابق افغانستان خطاب به طالبان نیز اظهارداشت: اگر طالبان به این فکر باشند که با رفتن نیروهای خارجی قضیه به نفع آنان خاتمه می یابد، محاسبه بسیار اشتباه است.

وی ادامه داد که مردم افغانستان تغییر کرده اند، امروز علاوه بر ارزش های دینی، آزادی، استقلال همچنین عدالت و مردم سالاری نیز خط قرمز است.

ربانی از همه طرف ها در افغانستان خواست تا به اجماع ملی برسند و اگر به چنین اجماعی دست نیابند، این کشور درگیر دور تازه ای جنگ و خشونت خواهد شد.

به گزارش اطلاعات روز، رئیس حزب جمعیت اسلامی درباره شورای عالی دولت افغانستان نیز گفت کهاگر اهداف این شورا از نخستین سنگ بنای آن روشن نباشد، به نتیجه ای نیز نخواهد رسید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1719

به "وزیر خارجه سابق افغانستان: فرایند صلح دولت و طالبان آسیب جدی دیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه سابق افغانستان: فرایند صلح دولت و طالبان آسیب جدی دیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید