تورهای چین: چین باز هم در آسمان تایوان قدرت نمایی کرد

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان می گوید امروز شنبه 20 فروند جنگنده چینی وارد حریم هوایی این جزیره شده اند.

تورهای چین: چین باز هم در آسمان تایوان قدرت نمایی کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این اقدام بعد از آن انجام می گیرد که دیروز آدینه هم 38 جنگنده چینی در آسمان تایوان به قدرت نمایی پرداختند.

دیروز مصادف با روز ملی چین بود و اقدام پکن را می توان نشانه عزم این کشور در حراست از تمامیت ارضی خود و تاکید دوباره بر اصل چین واحد تلقی کرد.

این اقدامات بعد از آن انجام می گیرد که اخیراً جوزف وو وزیر خارجه تایوان مدعی شده بود که این جزیره مستقل از پکن است.

چهارشنبه هفته گذشته هم، یک دیپلمات بلندپایه آمریکایی در ادامه کوشش واشنگتن برای تحریک جریان های جدایی طلب تایوان به مطالبه استقلال از چین، مدعی شد که ایالات متحده به افزایش مشارکت تایوان در عرصه بین المللی متعهد است.

جرمی کورن فورث معاون سفارت مجازی آمریکا در تایوان، طی نشستی غیر حضوری که در آن معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل و بعلاوه وزیر خارجه تایوان مشارکت داشتند؛ این ادعا را عنوان کرد.

این در حالی است که تایوان به نام بخشی از تمامیت ارضی چین، حق این را که به طور مستقل داوطلب مشارکت در نهادهای بین المللی چون سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی گردد؛ ندارد. اما کورن فورث مدعی است که تایوان با اتکا به فناوری قوی خود می تواند به حل چالش های جهانی یاری کند.

واشنگتن در ظاهر هیچ گونه رابطه دیپلماتیکی با تایوان ندارد اما به نام حمایت از حق خودمختاری این جزیره، به تایپه سلاح می فروشد و مقامات تایوان را به بیان مطالباتی وادار می نماید که رنگ و بوی جدایی طلبی دارند.

چین پیشتر هشدار داده بود که هرگونه جدایی طلبی تایوان نتیجه ای جز جنگ نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1842

به "تورهای چین: چین باز هم در آسمان تایوان قدرت نمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: چین باز هم در آسمان تایوان قدرت نمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید