پاسخ ایلان ماسک به توییت مدیر آژانس فضایی روسیه

به گزارش مجله پیکوشو، ایلان ماسک در پاسخ به توییت های مدیر آژانس فضایی روسیه واکنش نشان داد.

پاسخ ایلان ماسک به توییت مدیر آژانس فضایی روسیه

به گزارش ایسنا و به نقل از فیوچریزم، چند روز پیش دیمیتری روگوزین (Dmitry Rogozin) در پی تحریم های جدیدی که علیه روسیه وضع شده بود، ایالات متحده آمریکا و اروپا را به نحوی به سقوط ایستگاه فضایی بین المللی بر روی این کشور ها تهدید کرد. او روز پنجشنبه در توییتر نوشت که تحریم هایی که با کار روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی تداخل دارند می توانند به سقوط این سازه 500 تنی منجر شوند.

او در ادامه پرسید: چه کسی از خروج ایستگاه فضایی از مدار و سقوط کنترل نشده آن بر ایالات متحده یا اروپا جلوگیری خواهد نمود؟

ایلان ماسک به این توییت روگوزین واکنش نشان داده است. این میلیاردر که مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس و شرکت خودروسازی تسلا است پاسخی ساده به مدیر آژانس فضایی روسکاسموس داد و تنها تصویر لوگوی شرکت خود را در جواب به او توییت کرد.

یک کاربر نیز با اشاره به سخنان روگوزین نوشت: فکر می کنم پاسخ ایلان ماسک به سوال چه کسی از خروج ایستگاه فضایی از مدار و سقوط کنترل نشده آن بر ایالات متحده یا اروپا جلوگیری خواهد نمود؟ اسپیس ایکس باشد؛ و ایلان ماسک در پاسخ به او گفت: بله

آیا ایلان ماسک می تواند این کار را انجام دهد؟

بدون شک دنیا در حال حاضر به کمی تقویت روحیه احتیاج دارد، اما ماسک پیش از این هم قول هایی داده که نتوانسته به آن ها عمل کند. برای مثال او گفته بود که جوانان گرفتار شده در غار تایلند را نجات خواهد داد، اما پیروز به انجام این کار نشد.

در 23 ژوئن سال 2018، 12 پسر نوجوان بین 11 تا 16 ساله، اعضای یک تیم فوتبال محلی به همراه مربی 25 ساله شان پس از یک جلسه تمرین فوتبال به درون غار رفتند. آن ها بعد از یک بارندگی شدید و جاری شدن سیل و پر شدن این غار از آب در آن جا گیر افتادند و خاتمه با گذشت بیش از یک هفته غواصان بریتانیایی پیروز به یافتن و نجات آن ها شدند.

ماسک مهندسان تسلا و یک زیردریایی کوچک را برای یاری به این نوجوانان به تایلند فرستاد، اما از آن ها استفاده نشد.

ایلان ماسک به رشته توییت دیگری که به وسیله پیت هاردینگ (Pete Harding)، سردبیر وبسایت ناسااسپیس فلایت منتشر شده بود نیز واکنش نشان داد.

هاردینگ شرح داده بود که چگونه اسپیس ایکس می تواند در غیاب بخش روسی به ایستگاه فضایی بین المللی متصل گردد و آن را راهنمایی کند.

او با انتشار تصویری نوشت: ایستگاه فضایی بین المللی بدون بخش روسی اینگونه خواهد بود. یک فضاپیمای دراگون می تواند برای کنترل ارتفاع به آن وصل گردد.

ماسک در واکنش به رشته توییت هاردینگ نوشت: رشته توییت خوبی است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2060

به "پاسخ ایلان ماسک به توییت مدیر آژانس فضایی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ ایلان ماسک به توییت مدیر آژانس فضایی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید