پامپئو، نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا را از حضور در کنگره منع کرد

به گزارش مجله پیکوشو، نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد وزارت خارجه این کشور او را از شرکت در جلسه کنگره در چارچوب تحقیقات پرونده اوکراین گیت منع نموده است.

پامپئو، نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا را از حضور در کنگره منع کرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که قرار بود امروز (سه شنبه) گوردون ساندلند نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا در چارچوب تحقیقات روند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنگره حضور یابد، ساندلند امروز خاطرنشان کرد که وزارت خارجه آمریکا او را از همکاری با این تحقیقات و حضور در جلسات کنگره منع نموده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه ان بی سی، رابرت لوسکین وکیل ساندلند امروز در بیانیه ای گفت: اول وقت امروز، وزارت خارجه ایالات متحده به سفیر گوردون ساندلند دستور داد که در نشست امروز برای ادای شهادت در برابر کمیته مشترک مجلس نمایندگان حضور نیابد. سفیر پیشتر موافقت نموده بود که به صورت داوطلبانه و بدون احتیاج به احضاریه، [در جلسه] حضور یافته و برای تسریع روند به سؤالات آن کمیته پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: اما سفیر ساندلند به عنوان یک سفیر مستقر در اتحادیه اروپا و کارمند وزارت خارجه، ملزم به پیروی از دستورات وزارتخانه است.

وکیل ساندلند از اینکه او نمی تواند در نشست کنگره شرکت کند ابراز تأسف نموده و گفته است که موکلش از بروکسل به واشنگتن آمده و قصد داشته با حضور در جلسه کمیته مشترک به سؤالات نمایندگان کنگره پاسخ دهد، اما دیگر امکان این کار را ندارد.

نمایندگان کنگره پس از آن از ساندلند خواستند در کمیته مشترک حضور یابد که مکاتبات او با بیل تیلور کاردار و نماینده آمریکا در اوکراین منتشر شد. از این مکاتبات چنین برمی آید که دولت آمریکا ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را برای به جریان انداختن تحقیقات قضایی علیه هانتر بایدن پسر نامزد پیشتار دموکرات ها، تحت فشار قرار داده است.

هلدینگ بریسما که فرزند جو بایدن از اعضای هیأت مدیره آن است پیش از این به کوشش برای اعمال نفوذ سیاسی به وسیله روابط با مقام های دولت سابق آمریکا متهم شده بود. این پرونده مختومه شده، اما متن مکالمات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و زلنسکی نشان می دهد که واشنگتن امیدوار است با تغییر دادستان کل اوکراین، این پرونده بار دیگر به جریان بیافتد، بلکه اعتبار بایدن خدشه دار شده و شانس وی برای پیروزی بر ترامپ در انتخابات سال 2020 کاهش یابد.

این پرونده به اوکراین گیت معروف شده و علاوه بر ترامپ، شماری از مقام های ارشد دولت او از جمله مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا را هم درگیر نموده است. پیش از این گزارش شده بود که با جدی شدن احتمال استیضاح ترامپ و با شروع رسمی روند تحقیقات کنگره در این رابطه، پامپئو هم آینده سیاسی خود را در معرض خطر دیده و به همین منظور برای کارشکنی در تحقیقات به تکاپو افتاده است.

پامپئو این هفته با انتشار پیامی در توییتر، کنگره را به ارعاب و رفتار نامناسب با کارکنان وزارت خارجه آمریکا متهم کرد و تلویحا گفت از مشارکت آن ها در روند تحقیقات جلوگیری می نماید.

وی با انتشار متن نامه اش به رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به درخواست این کمیته برای ادای شهادت پنج مقام کنونی و سابق وزارت خارجه در ارتباط با پرونده استیضاح، نوشته است: من از جنبه هایی از درخواست کمیته، که تنها می توان آن را کوششی برای ارعاب، تحکم و رفتار نامناسب با کارکنان محترم و حرفه ای وزارت خارجه از جمله چند نیروی باتجربه وزارت خارجه تفسیر کرد، نگران هستم.

آنطور که خبرنگار پایگاه فورنسیک نیوزنت خبر داده، دفتر پامپئو به کارکنان وزارت خارجه آمریکا دستور داده که درخواست کنگره برای ادای شهادت در پرونده موسوم به اوکراین گیت را رد نمایند. او حتی از این هم فراتر رفته و در خصوص امکان توبیخ کارکنانی که از این دستور سرپیچی نمایند، با بازرس کل وزارت خارجه مشورت نموده است. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 490

به "پامپئو، نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا را از حضور در کنگره منع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو، نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا را از حضور در کنگره منع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید