پشت پرده وارونه جلوه دادن وقایع حلب و نقش کلاه سفیدها

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از سانا، پایگاه کانادایی گلوبال ریسرچ از پشت پرده حمله رسانه ای آمریکا به ارتش سوریه و بشار اسد رئیس جمهور این کشور و تحریف آنچه در حلب رخ می دهد، پرده برداشت.

پشت پرده وارونه جلوه دادن وقایع حلب و نقش کلاه سفیدها

بر اساس این گزارش در گزارش این مرکز کانادایی تصریح شده است: غرب هجمه رسانه ای شدیدی را برای تحریف حقیقت آنچه در شهر حلب سوریه میان ارتش سوریه و متحدانش در مبارزه با گروه های تروریستی مانند داعش، جبهه النصره، جیش الاسلام و احرار الشام که از سوی عربستان، ترکیه و ناتو حمایت می شوند، در پیش گرفته است.

در ادامه این گزارش عنوان شده است: گروه های مسلح صدها خمپاره را به حلب ارسال نموده اند و این موضوع موجب واکنش ارتش سوریه شده است اما رسانه های آمریکایی تصویری اشتباه از این اقدام ارتش سوریه برای برطرف تهدید از شهروندان حلب را منعکس می نمایند. همچنین دولت آمریکا از سازمان های غیر دولتی و بعضی شبه نظامیان به صورت نیابتی استفاده می نماید تا از این طریق به صورت دائمی تصویری دروغین را از ارتش سوریه نشان دهد که در آن نیروهای ارتش فقط شهروندان را هدف قرار می دهند.

همچنین به همین دلیل در این گزارش تصریح شده است: از جمله بارزترین این سازمان ها، کلاه سفیدها در سوریه است که منبع اصلی برای انعکاس تصویری است که مدعی است جنگنده های روسیه و سوریه به شکل دائمی بیمارستان ها را هدف قرار می دهند.

مرکز کلاه سفیدها در اصل یک تشکیلات آمریکایی است که جیمز لو سرباز سابق انگلیس آن را مدیریت می نماید و آمریکا و جبهه النصره به طور مشترک در آن سرمایه گذاری می نمایند. این سازمان تمامی حملات به مراکز جبهه النصره را به گونه ای نشان می دهد که مخاطب تصور می نماید شهروندان و بیمارستان ها و یا کارمندان بخش های پزشکی و اورژانسی مورد هدف قرار گرفته اند.

در خاتمه این گزارش تاکید شده است که مارتن دیمبسی رئیس ستاد مشترک آمریکا و همچنین جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در گذشته افشا نموده بودند که کشورهایی چون قطر و ترکیه با گروه های تروریستی به صورت مخفیانه همکاری می نمایند و از آنها حمایت اقتصادی می نمایند تا بشار اسد را سرنگون نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 544

به "پشت پرده وارونه جلوه دادن وقایع حلب و نقش کلاه سفیدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده وارونه جلوه دادن وقایع حلب و نقش کلاه سفیدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید