پکن برقراری صلح و آرامش در دریای چین جنوبی را خواهان شد

به گزارش مجله پیکوشو، خبرنگاران: نخست وزیر چین خواهان برقراری صلح؛ همکاری و آرامش و دوستی در دریای چین جنوبی شد و از رهبران کشورهای منطقه خواست تا برای دستیابی به این هدف با پکن همکاری نمایند.

پکن برقراری صلح و آرامش در دریای چین جنوبی را خواهان شد

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ لی کی کیانگ نخست وزیر چین در حالی خواهان برقراری صلح؛ آرامش و دوستی در دریای جنوب چین شده است که کشورهای جنوب شرق آسیا اختلافات مرزی و دریایی زیادی با چین بر سر منابع نفت و گاز و جزایر آن دارند.

نخست وزیر چین توضیح داد، یک دریای آرام و بدون تنش به نفع همه است. ما باید برای برقراری صلح، آرامش، همکاری و دوستی در دریای جنوب چین همکاری کنیم.

وی این اظهارات را در نشست رهبران 10 کشور عضو سازمان آسه آن در برونئی بیان نموده است. بعضی کشورهای عضو آسه آن ادعاهایی در مورد مالکیت بخش هایی از دریای جنوب چین دارند و این مساله موجب تنش های سیاسی در روابط این کشورها با پکن شده است.

نخست وزیر چین در ادامه خواهان دو برابر شدن حجم مبادلات تجاری چین و آسه آن تا سال 2020 میلادی شده است. مبادلات تجاری دو طرف سال گذشته به 400 میلیارد دلار رسیده و پیش بینی می گردد این رقم تا سال 2020 به بیش از هزار میلیارد دلار برسد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 414

به "پکن برقراری صلح و آرامش در دریای چین جنوبی را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن برقراری صلح و آرامش در دریای چین جنوبی را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید