چند پیشنهاد انسانی به آنها که تمکن اقتصادی دارند

به گزارش مجله پیکوشو، مخاطب این نوشتار کسانی هستند که از نعمت های مادی خدا بیشتر از بقیه بهره دارند و گاهِ آزمون ایشان است.

چند پیشنهاد انسانی به آنها که تمکن اقتصادی دارند

به گزارش خبرنگاران، جعفر محمدی در عصر ایران نوشت: روزهای سخت کرونایی بر آنانی که در تنگنای اقتصادی اند، سخت تر می گذرد. در شرایط خاص امروز، که در یک قرن اخیر کم نظیر است، اگر دست احتیاجمندان را نگیریم، دیگر نشاید که نام مان را نهند آدمی.

مخاطب این نوشتار کسانی هستند که از نعمت های مادی خدا بیشتر از بقیه بهره دارند و گاهِ آزمون ایشان است.

بنا بر این:

اگر تمکن اقتصادی دارید، با افرادی که فکر می کنید احتیاجمند هستند و این ایام درآمدی ندارند، تماس بگیرید و برای دادن قرض الحسنه مختصری در حد حقوق یک ماه یک کارگر، اعلام آمادگی کنید.

اگر تمکن اقتصادی دارید، هزینه تامین ماسک، لباس محافظتی، دستکش، دارو و سایر اقلام مورد احتیاج یک مرکز درمانی بیماران کرونایی را تامین کنید.

اگر تمکن اقتصادی دارید، حقوق کارگران روزمزدی را که برایتان کار می کردند ولی در یک ماه اخیر بیکار شده اند، پرداخت کنید. بعدا می توانید اندک اندک از حساب های آینده شان کسر کنید.

اگر تمکن اقتصادی دارید با خیریه های معتبر برای تهیه و توزیع بسته های غذایی و بهداشتی و داروهای تقویتی و دمنوش و ... بین احتیاجمندان همکاری کنید.

اگر تمکن اقتصادی دارید، با یک مرکز درمان بیماران کرونایی برای تامین آب میوه طبیعی مورد احتیاج روزانه بیماران و کادر درمان همکاری کنید.

اگر تمکن اقتصادی دارید، با یک نانوایی در یک محله فقیرنشین قرارداد ببندید و هزینه نان مصرفی یک یا چند روز آن محله را بپردازید تا اهالی نان رایگان ببرند.

اگر تمکن اقتصادی دارید، با کسبه ای که نسبت به آنها شناخت دارید، تماس بگیرید و با واریز پول به حساب شان از آنها پیش خرید کنید؛ مثل پیش خرید خدمات خشکشویی، آرایشگاه، کیف و کفش، لوازم التحریر، اسباب بازی و ... .

اگر تمکن اقتصادی دارید چند نفر را استخدام کنید، تجهیزات و مواد ضدعفونی نماینده بخرید و موظف شان کنید اماکن عمومی را ضدعفونی نمایند. هم اشتغالزایی موقت است، هم خدمت رسانی عمومی.

اگر تمکن اقتصادی دارید بودجه ای معین کنید و آن را در اختیار یک درمانگاه در محله فقیرنشین قرار دهید تا هزینه ای بابت ویزیت و داروهای بیماران فقیر نگیرند.

اگر تمکن دارید با وزارت بهداشت، هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد و سایر نهادهای عمومی تماس بگیرید و ببینید در حال حاضر چه یاریی برای مبارزه با کرونا احتیاج هست. شاید از دست تان برآید.

اگر تمکن دارید، فکر کنید که با توجه به کار، موقعیت، ثروت، روابط و دل تان چه یاریی می توانید به انسان های دیگر بکنید؟

و اما تمکن اقتصادی:

هر اندازه که می گردد به دیگران یاری کرد، شاید یکی به اندازه دادن یک عیدی 50 هزار تومانی به رفتگر محله و دیگری در حد خرید میلیاردی تجهیزات پزشکی و اهدای آن به مراکز درمانی.

و تمکنی دیگر:

حداقل یاری به انتشار این متن برای ترویج مهربانی و انسانیت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 970

به "چند پیشنهاد انسانی به آنها که تمکن اقتصادی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند پیشنهاد انسانی به آنها که تمکن اقتصادی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید