چگونه کنسرو برگ مو درست کنیم؟

به گزارش مجله پیکوشو، روش های مختلفی برای نگهداری برگ مو وجود دارد و این روش یکی از بی نقص ترین روش های تهیه برگ مو است و شما می توانید با خیال راحت آن را در خانه تهیه کنید.

چگونه کنسرو برگ مو درست کنیم؟

کنسرو برگ مو یکی از روش های بسیار خوب برای نگهداری از برگ مو در بهار و تابستان است و شما می توانید به راحتی در خانه آن را تهیه کنید. برگ مو یا همان برگ درخت انگور را می توانید با چند قلم مواد در خانه کنسرو و در طول سال با آن دلمه خوشمزه تهیه کنید. برگ مو برای کاهش التهاب و برای ورم لوزه گزینه بسیار خوبی است و بعلاوه برای کنترل قند و خون و افراد دیابتی مناسب به نظر می رسد. با خبرنگاران همراه باشید تا طرز تهیه کنسرو برگ مو را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کنسرو برگ مو

  • برگ مو 200 گرم یا 50 عدد
  • سرکه 1/3 پیمانه
  • نمک 3 قاشق غذاخوری
  • آب جوش یک قابلمه
  • شیشه تمیز 1 عدد

طرز تهیه

مرحله اول

ابتدا برگ دلمه را خوب بشویید و داخل یک سبد قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده گردد. سپس احتیاج به شیشه تمیز و عاری از هرگونه چربی داریم. در شیشه ها باید کاملا سالم و بدون زنگ زدگی باشد.

مرحله دوم

داخل یک قابلمه نمک و سرکه و 2.5 لیوان آب جوش بریزید و روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا به جوش بیاید. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک گردد.

مرحله سوم

میزانی آب را جوش بیاورید. برگ های شسته شده را داخل قابلمه قرار دهید و روی آن آب جوش بریزید و در قابلمه را 10 دقیقه قرار دهید تا رنگ برگ ها تغییر کند. برگ ها را داخل آبکش بگذارید تا آب اضافی آن خارج گردد.

مرحله چهارم

حالا باید برگ ها را به صورت 5 تایی یا 10 تایی روی هم قرار دهید و به آرامی رول کنید و از یک طرف داخل شیشه قرار دهید. وقتی شیشه ها پر شدند روی برگ مو باید مخلوط آب و سرکه بریزید تا روی برگ ها را پر کند، زیرا به مرور زمان برگ ها کمی از آب را جذب خود می نمایند. داخل یک قابلمه آب سرد بریزید و شیشه ها را داخل آب قرار دهید و بگذارید تا 15 دقیقه بجوشد.

برای تماشا دستورهای آشپزی بیشتر جوجه کباب با رب گوجه فرنگی را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه کنسرو برگ مو

  • می توانید کنسروها را در هر دمایی نگهداری کنید.
  • میزان ها را می توانید دو برابر کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از آشپزی مرغ را با این روش بی نظیر بپزید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2105

به "چگونه کنسرو برگ مو درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کنسرو برگ مو درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید