140 نماینده آمریکا خواهان رویکردی فراگیرتر در قبال ایران شدند خبرنگاران

به گزارش مجله پیکوشو، گروهی 140 نفره از اعضای جمهوریخواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای سرگشاده به وزیر خارجه، خواستار گنجاندن بحث موشک های بالستیک ایران در توافق احتمالی واشنگتن با مقامات تهران شدند.

140 نماینده آمریکا خواهان رویکردی فراگیرتر در قبال ایران شدند خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در شرایطی که دولت کنونی ایالات متحده با وجود ابراز تمایل به بازگشت به برجام عملاً از برداشتن گامی هرچند کوچک در این جهت خودداری نموده و در عوض با اتخاذ رویکردی قلدرمآبانه و یکجانبه، ایران را به برداشتن گام نخست ملزم می نماید، گروهی 140 نفره و دوحزبی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای سرگشاده خطاب به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور کاخ سفید را به اتخاذ رویکردی فراگیرتر در قبال ایران ترغیب کردند.

در نامه مذکور، این نمایندگان خواهان آن شدند که در صورت برگزاری مذاکره میان واشنگتن و تهران، نه تنها برنامه هسته ای ایران بلکه سایر موضوعات نیز مورد توجه و آنالیز قرار گیرد. امضاءکنندگان این نامه سرگشاده از مقامات واشنگتن مصرانه خواستند تا به طیفِ کاملی از تهدیدهای [ادعایی] از سوی ایران رسیدگی گردد.

در این نامه آمده است: ما به عنوان اعضای دموکرات و جمهوریخواه از تمام طیف های سیاسی، در جلوگیری از [فراوری] سلاح هسته ای توسط ایران و رسیدگی به گستره وسیعی از رفتارهای غیرقانونی ایران متحد شدیم.

لازم به ذکر است که تا به امروز، اعضای دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا در حصول یک وحدت نظر پیرامون سیاست واشنگتن در قبال تهران شکست خورده اند. حال 70 نماینده دموکرات به همراه 70 نماینده جمهوریخواه نامه ای را امضا نموده اند که در آن از اِجماعی دوحزبی خود بر سر طیفی از موضوعات خبر می دهند.

این 140 قانونگذار آمریکایی در نامه خود تأکید کردند که هرگونه توافق جدید و احتمالی میان ایالات متحده و ایران باید در وهله اول موضوعاتی را مورد رسیدگی قرار دهد که برای مدت زمانی طولانی مایه نگرانی واشنگتن بوده است؛ موضوعاتی از قبیل: احتمال دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای، برنامه موشک بالستیک ایران، و حمایت تهران از نیروهای نیابتی مختلف در منطقه.

این در حالی است که مقامات تهران بارها به صراحت اعلام کردند از آنجا که دستیابی به جنگ افزارهای هسته ای خلافِ موازین شرع مقدس اسلام است، ایران درصدد کسب تسلیحات هسته ای نیست. تهران همچنین هرگونه کوشش برای گنجاندن بحث برنامه موشک های بالستیک را در هر توافقی از جمله توافق هسته ای رد نموده و می گوید که توسعه اینگونه تسلیحات راهبردی جزء حق حاکمیتی کشورهاست و اینکه بُرد موشک های ایران تهدیدی علیه ایالات متحده بشمار نمی رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1544

به "140 نماینده آمریکا خواهان رویکردی فراگیرتر در قبال ایران شدند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "140 نماینده آمریکا خواهان رویکردی فراگیرتر در قبال ایران شدند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید