23 معجزه خانه داری تنها با یک ورق ارزان قیمت

به گزارش مجله پیکوشو، برای تمیز کردن بعضی از وسایل و از بین بردن لک ها در امور خانه داری نیازی نیست همواره سراغ مواد شوینده مضر برویم. ورق خشک کن ها راه حلی بسیار مناسب هستند.

23 معجزه خانه داری تنها با یک ورق ارزان قیمت

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

23 راه اعجاب انگیز برای استفاده از ورق خشک کن

بیشتر ما خانم ها در کشوی آشپزخانه تعدادی از دستمال ها را برای خشک کردن داریم که بسیاری از آن ها مدت هاست استفاده نشده اند و برخی کاملا نو می باشند . ورق های خشک کن یا به اصطلاح درایر شیت ها برعکس پارچه های نخی معمولی از استریک اسید پوشانده شده اند که هنگام گرما دیدن آب می شوند و این ذوب شدن باعث می گردد که نرمی و لطافت آن ها افزایش پیدا کند.

1. تمیز کردن قابلمه ها و ماهیتابه

ورق های خشک کن برای تمیز کردن این دو وسیله بسیار مناسب هستند و این کار باعث می گردد که از شستن آن ها زیر شیر آب و سابیدن آن ها راحت شوید.

برای این کار باید داخل ماهیتابه یا قابلمه را با آب گرم پر کنید و مقداری مایع ظرفشویی بریزید و سپس چند ورق خشک کن را به مدت یک ساعت روی سطح آن قرار دهید ، با این کار هر ماده غذایی به راحتی از ماهیتابه و قابلمه کنده می گردد .

2. استفاده از ورق های خشک کن برای سطوح الکترونیکی

دستگاه های الکترونیکی اساسا مانند آهنربا برای آلودگی ها عمل می نمایند . با استفاده از ورق های خشک کن روی آن ها، می توانید بدون هیچ آسیبی گرد و غبار را پاک کنید .

3. پاک کردن مایعات از روی سطح

زمانی که چیزی مایع روی سطحی می ریزد، در صورت تازگی و خیس بودن راحت تر می توان آن را پاک کرد اما زمانی که خشک شوند، نمی توان به همین راحتی ها از شر آن ها خلاص شد.

در این مواقع می توانید با همین ورق های خشک کن به راحتی مواد را از سطوح پاک کنید .

4. پاک کردن شیشه عینک

اگر در مکانی بودید که دسترسی به دستمال عینک نداشتید ، می توانید از ورق های خشک کن بهره ببرید تا شفافیت شیشه عینک خود را باز گردانید .

5. پاک کردن لکه ماژیک

لکه های ماژیک معمولا در خانه هایی بیشتر دیده می گردد که کودک در آنجا هست . خوشبختانه با ورق خشک کن می توان به راحتی از شر این لکه ها خلاص شد و فقط کافی است مقداری از آن را روی سطح بکشید و بعد از شر لک ها خلاص شوید .

6. تمیز کردن روکش جایگاه ماشین

یکی دیگر از اعجاب انگیز ترین مصارف این ورق ها برای روکش جایگاه ماشین است . روکش ها مخصوصا در سرعت بالا دارای آلودگی های زیادی می شوند که می توان به راحتی این آلودگی ها را با ورق های خشک کن از آن ها پاک کرد. کافی است که یکی از این ورق ها را روی آن ها بکشید و گرد و خاک را عمیقا بگیرید .

7. تمیز کردن اتو

راه های زیادی برای تمیز کردن اتو وجود دارد اما پارچه های نخی در برابر حرارت اتو آب می شوند. به همین دلیل تنها چیزی که احتیاج دارید، یک ورق خشک کن می باشد . اتو را روی درجه کم قرار دهید و ورق را روی کف آن بکشید و مراقب باشید که خودتان را نسوزانید و این کار را تا زمانی انجام دهید که آلودگی ها کاملا از روی اتو پاک شوند .

8. لکه های سفید عطر و ادکلن

بسیار سخت است که بخواهید لکه های سفید دئودورانت یا عطر و ادکلن را از روی لباس خود پاک کنید اما خوشبختانه ورق های خشک کن می توانند به راحتی این کار را انجام دهند و فقط کافی است که مقداری از آن ها را روی لباس تان بکشید .

9. تمیز کردن جا صابونی

تمیز کردن جا صابونی همواره یکی از معضلات است زیرا چربی زیاد حاصل از صابون روی آن چسبیده شده است که در این شرایط نیز می توانید با یک ورق خشک کن کار را تمام کنید .

10. قلموهای رنگ موی کثیف

قلمو ها را نمی توان به راحتی و با سرعت زیر شیر آب تمیز کرد و خوشبختانه ورق های پلاستیکی در این جا هم به یاری شما می آیند و به راحتی رنگ های اضافه را از قلمو می گیرند .

11. تمیز کردن سینک

ورق های خشک کن برای تمیز کردن سطح سینک بسیار مناسب هستند و می توانید با حرکات دایره ای روی آن را تمیز کنید تا درخشندگی عالی آن را ببینید .

12. تمیز کردن اطراف سنگ توالت

اطراف سنگ توالت معمولا به علت آلودگی رنگ اصلی خود را از دست می دهد و فقط کافی است که ورق های پلاستیکی را روی طی قرار دهید و آن را روی سنگ بکشید تا آلودگی ها از بین رفته و درخشندگی به وجود بیاید .

13. کاهش بوی پوشک بچه

اگر نمی توانید از بوی پوشک های سطل آشغالی خلاص شوید، می توانید درون کیسه زباله یک ورق خشک کن قرار دهید تا بوهای نامطبوع را به خود جذب کند .

14. خوشبو کردن کیف عرق نموده باشگاه

درست است که افراد ساک و کیف باشگاه را هنگام ورزش کردن همراه خود ندارند اما مطمئنا این ساک ها به طرز عجیبی بو می گیرند . برای تازه کردن بوی آن ها ، می توانید در داخلشان ورق پلاستیکی قرار دهید .

15. تازه کردن کفش ها

ورق های پلاستیکی برای بوی کفش ها نیز بسیار مفید هستند . تنها کافیست که یک ورق خشک کن را داخل آن ها قرار دهید تا تمام آلودگی ها را به خود جذب کند و بویی تازه به آن ببخشد .

6. قرار دادن داخل دراور

همانطور که بخش رازهای خانه داریفان اشاره نموده است برای از بین بردن بوی لباس ها می توانید یک ورق خشک کن را داخل کشوی پایینی دراورر قرار هید تا لباس های شما بوی خوبی بگیرند .

17. بستن منافذ لباس

اگر قلاب دوزی انجام می دهید، می توانید از این ورق ها بهره ببرید و آن را بعد از نهایی شدن کارتان به پشت لباس بچسبانید که با این کار راه منافذ بسته می گردد .

18. برای دفع جانوران موذی

یکی دیگر از استفاده های اعجاب انگیز این ورق ها برای دفع حشرات است و فقط کافیست مقداری از آن را زیر خاک باغچه یا هرجایی که جانور موذی رد می گردد، قرار دهید و در کمال تعجب ناپدید شدن آن ها را شاهد باشید .

19. جلوگیری از پیچ خوردن نخ

بسیار سخت است که هنگام دوختن لباس متوجه شوید که ادامه نخ به دور هم گره خورده برای این کار می توانید سوزن نخ شده را یک بار به ورق پلاستیک بزنید و از داخل آن رد کنید تا گره ها باز شوند و بعد به دوخت خود ادامه دهید .

20. استفاده در گلدان های منفذ دار

گلدان های دارای سوراخ یا منفذ باعث می شوند که خاک آن ها بیرون بریزد و در نتیجه می توانید یک ورق را داخل قرار دهد و از این اتفاق جلوگیری کنید .

21. پاک کردن شن

زمانی که با لباس به دریا می روید، متوجه می شوید که هرچقدر لباس ها را می شویید ، شن ها از روی آن پاک نمی شوند و در این زمان فقط کافی است که یک ورق پلاستیکی را روی قسمت های شن دار کفش و لباس بکشید و از آن ها راحت شوید .

22. تمیز کردن اثر حشره مرده

زمانی که حشره ای در منزل کشته می گردد ، معمولا لک آن باقی می ماند و نمی توان به راحتی آن را پاک کرد که در چنین مواقعی باز هم ورق های خشک کن به داد شما می رسند .

23. نرم کردن پا ها

زمانی که پا های خود را در حمام می شویید، برای خشک کردن آن به جای استفاده از حوله از این ورق های پلاستیکی بهره ببرید تا شاهد نرم شدن پوشت پای خود باشید .

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1262

به "23 معجزه خانه داری تنها با یک ورق ارزان قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 معجزه خانه داری تنها با یک ورق ارزان قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید