افزایش 150 درصدی مراکز درمانی مشهد بر اساس طرح تحول سلامت

به گزارش مجله پیکوشو، معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از آنجایی که در طول چندین سال اخیر گذار جمعیتی اجرا شده و مردم به سمت شهرها آمدند موجب گردیده است تا در طرح تحول سلامت نگرش جدیدی به سیستم شبکه داشته باشیم. در این راستا در حاشیه شهر مشهد پایگاه های درمانی و بهداشتی ما 150 درصد رشد داشته است.

افزایش 150 درصدی مراکز درمانی مشهد بر اساس طرح تحول سلامت

به گزارش خبرنگاران، سیدکاظم فرهمند در نشست خبری هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در برج سپید برگزار گردید در رابطه با مزایای طرح تحول سلامت اظهار کرد: در طرح تحول سلامت اولویت پیشگیری بر درمان است. برای نمونه کشورهایی چون کوبا که در راستای بهبود وضعیت بهداشتی خود فعالیت کردند شاخص های بهداشتی بسیار بهتری نسبت به کشور آمریکا دارند. بنابراین ایران نیز باید به سمت بهداشت پیشگیری حرکت کند. در طرح تحول سلامت تاکید بر روستاها است. درواقع سرانه پزشک خانواده در روستاها 4 برابر گردیده همچنین 300 قلم دارو و آزمایش در طرح تحول سلامت روستا اضافه نموده گردیده است.

وی اضافه نمود: اولویت ما روستاهای استان هستند. اما از آنجایی که در طول چندین سال اخیر گذار جمعیتی انجام شده و مردم به سمت شهرها آمدند موجب گردیده است تا در طرح تحول سلامت نگرش جدیدی به سیستم شبکه داشته باشیم. در این راستا در حاشیه شهر مشهد پایگاه های درمانی و بهداشتی ما 150 درصد رشد داشته است.

ثبت 5 میلیون پرونده سیستم ارجاع در استان

فرهمند ادامه داد: با انجام این طرح شاخص های بهداشتی بهبود پیدا نموده است. همچنین با تاکید خاصی که بر بیماری های غیرواگیر داریم در طرح غربالگری دانشگاه تعدادی بیمار دیابتی کشف گردیده است. همچنین براساس این طرح سه سرطان شایع کلون، گردن رحم و سینه در پایگاه های سلامت غربالگری می شوند. از سوی دیگر، خطرسنجی بیماری قلبی عروقی نیز در مرکز جامعه سلامت انجام می دهیم و درصد ابتلای بیمار را به بیماری قلبی را با روش های علمی تا 10 سال آینده تشخیص می دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 25

به "افزایش 150 درصدی مراکز درمانی مشهد بر اساس طرح تحول سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 150 درصدی مراکز درمانی مشهد بر اساس طرح تحول سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید