بایدن در تغییر سیاست ترامپ علیه ونزوئلا عجله ای ندارد

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس جمهوری آمریکا برای حذف کمپین فشار حداکثری دونالد ترامپ علیه کشور ونزئلا هیچ عجله ای ندارد.

بایدن در تغییر سیاست ترامپ علیه ونزوئلا عجله ای ندارد

به نقل از پایگاه خبری هیل، تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای تمدید شرایط محافظت از ونزوئلایی ها در ایالات متحده که پیرو وعده انتخاباتی او انجام شد، مساله ای است که ترامپ تنها در آخرین روزهای به جامانده از ریاستش در کاخ سفید به آن پرداخت و نتوانست آن را کامل عملی کند.

اما مقام های ارشد بایدن گفته اند که فعلا برنامه ای برای لغو فوری طیفی از تحریم های شدیدی که دولت ترامپ اعمال نموده بود و هدفش تنبیه نظام نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلاست، ندارند.

بیل براونفیلد، سفیر آمریکا در ونزوئلا در دولت بوش می گوید: هیچ دولت جدیدی با فریاد نبرد بر سر کار نمی آید. ما باید تمام سیاست های دولت قبلی را ادامه دهیم. دولت بایدن هم از این قانون مستثنی نیست. آنها بدین ترتیب آشکارا تاکید می نمایند که قرار نیست با عجله تصمیم های مهمی اتخاذ نمایند.

اینکه روینمودهای بایدن در قبال ونزوئلا چگونه است، احتمالا استراتژی دموکرات ها برای جلب آرای لاتین تبارها در آستانه انتخابات 2022 را شکل می دهد. کارشناسان می گویند که ونزوئلایی-آمریکایی ها در فلوریدا اصلی ترین گروه در یک ایالت استراتژیک چرخشی است که ترامپ در دو انتخابات ریاست جمهوری پیاپی در آنجا پیروز شده است.

ناتالی رایس، رئیس و مدیر اجرایی صندوق پیروزی لاتین گروهی که کاندیداهای مترقی اسپانیایی زبان را تأیید و ارتقا می دهد، میگوید: در ایالتی همچون فلوریدا، فکر می کنم تمرکز بر رای دهندگان ونزوئلایی وجود دارد که می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

او تمدید شرایط حفاظت موقت (تی پی اس) را پیروزی عظیم نامید. این اقدام به حدود 320 هزار ونزوئلایی که در حال حاضر در ایالات متحده به سر می برند، اجازه می دهد تا 18 ماه دیگر هم در خاک آمریکا باقی بمانند.

ناتالی رایس گفت: این نشان می دهد که وقتی سیاستمداران حرفی بزنند، باید عملی نمایند و لاتین تبارها هم به آن توجه می نمایند.

در مقابل، دستور ترامپ برای ارائه اخراج به تعویق افتاده به ونزئلایی ها بود و او اجرای این سیاست و اعطای مجوز کار را به دوش دولت بایدن انداخت. رئیس جمهوری سابق آمریکا این دستور را در آخرین روز کاری خود به امضا رساند که گویای ملاحظات سیاسی احزاب در زمان تصمیم گیری های این چنینی است.

با این حال، بعضی هنوز تردید دارند که اقدامات بایدن در رابطه با شرایط حفاظت موقت بتواند تغییری در فلوریدا و یا ونزوئلا ایجاد کند.

فالتون آرمسترانگ، پروفسور آمریکایی و مدیر سابق امور بین آمریکایی در شورای امنیت ملی میگوید که اعطای تی پی اس به طور کلی یاری به کشور دیگر به شمار میرود نه تنبیه آن.

او گفت: فشار برای تعامل با مشکل ونزوئلا کاهش می یابد و با این کار فشار برای بازگشت مردم به منظور نجات سرزمینشان هم کمتر می گردد.

از نگاه این تحلیلگر، تصمیم مذکور به عنوان یک اقدام سیاسی در نظر گرفته می گردد تا یک سیاست. او گفت: بسیار ساده لوحانه است که افراد بایدن فکر نمایند اعطای تی پی اس به 300 هزار ونزوئلایی میتواند تغییر چشمگیری در آرا و پویایی سیاسی در فلوریدا ایجاد کند.

ونزوئلا که عظیمترین ذخایر نفتی دنیا محسوب می گردد، در یک بحران مالی و سیاسی به سر می برد و یکی از بدترین فجایع انسانی در این منطقه را رقم زده است. بیش از پنج میلیون ونزوئلایی به علت کمبود موادغذایی، دارو و سرکوب سیاسی از کشورشان گریخته اند و یکی از عظیمترین گروه های آوارگان را در آمریکای لاتین و به ویژه در دنیا ایجاد نموده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1553

به "بایدن در تغییر سیاست ترامپ علیه ونزوئلا عجله ای ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن در تغییر سیاست ترامپ علیه ونزوئلا عجله ای ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید