حضور کارشناسان بین المللی سلامت در سمینار سلامت کرمان

به گزارش مجله پیکوشو، خبرنگاران: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از حضور چند کارشناس بین المللی حوزه سلامت از کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس به شکل ویدئو کنفرانس در سمینار یک روزه اصلاحات نظام سلامت در کرمان اطلاع داد.

حضور کارشناسان بین المللی سلامت در سمینار سلامت کرمان

عباس پرداختی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران درکرمان، اظهار کرد: صبح امروز سمینار یک روزه اصلاحات نظام سلامت با موضوع بهبود شاخص های حوزه سلامت، فرصت ها و چالش های آن در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار گردید.

وی اضافه کرد: این سمینار با حضور پروفسور ماریانا فوتاکی از اساتید دانشگاه های انگلستان به عنوان سخنران اصلی و جمعی از تاثیر گذاران حوزه وزارت بهداشت و سلامت کشور برگزار گردید.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه سمینار بین المللی سلامت آغازگر برگزاری سمینارهای علمی پزشکی در کشور است، گفت: مدیریت این سمینار با سردبیر مجله بین المللی سیاست گذاری در سلامت بود.

استفاده از نظرات اساتید آمریکا و کانادا به شکل ویدئو کنفرانس

پرداختی از حضور چند کارشناس بین المللی حوزه سلامت از کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس به شکل ویدئو کنفرانس در این سمینار خبرداد و اظهار کرد: ارتقا خدمات سلامت در کشورهای مختلف، خصوصی سازی، نحوه ارائه خدمت به مردم به ویژه برای افراد تحت پوشش نهادهای بیمه ای در این سمینار مورد نقد و آنالیز نهاده شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: مکان های درمانT روش های درمانی و استفاده از سیستم هایی نظیر سیستم ارجاع برای اجرای عدالت در سیستم سلامت در این سیمنار مطرح شدند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگانی از سازمان های بیمه گر نظیر بیمه سلامت، بیمه نیروهای مسلح و نیز سیاست گذاران حوزه سلامت در این سمینار حضور دارند، گفت: این سمینار می تواند مقدمه ای برای بروز و ظهور پر رنگ دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حوزه سیاست گذاری سلامت باشد.

پرداختی توضیح داد: استادی که از آمریکا در این سمینار به شکل ویدئو کنفرانسی حضور داردT به مقایسه سیستم ارائه خدمت در ایران و آمریکا می پردازد.

حضور مدیران تاثیرگذار سلامت کشور در کرمان

معاون تحقیقاتی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه با یک سمینار نمی توان به جمع بندی علمی دقیق در حوزه های مختلف سلامت رسید، اضافه کرد: این سمینار با توجه به حضور مدیران تاثیرگذار از سازمان هایی چون بیمه سلامت و یا وزارت بهداشت می تواند تاثیر گذاری خوبی داشته باشد.

پرداختی با بیان اینکه سال هاست پزشک خانواده مطرح شده اما عملاً به نتیجه دلخواه نرسیده است، اظهار کرد: باید با توزیع خدمات سلامت در شهرهای کوچک و بزرگ در کل کشور خدماتی در حد عالی ارائه کنیم.

حضور نماینده ای از سازمان بهداشت جهانی در سمینار سلامت کرمان

وی گفت: در این سمینار بین المللی میهمانی از سازمان بهداشت جهانی نیز حضور داشت که در حوزه ایمنی سلامت بحث های خوبی انجام شد.

معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: خروجی این همایش باید به سمتی برود که بتواند برای وزارت بهداشت در حوزه های مختلف بهداشتی و سلامت تاثیرگذار باشد.

پرداختی از ادامه برگزاری سمینارها به شکل مجازی و یا حضوری خبرداد و اعلام کرد: تاکنون کاری در این حجم را هیچ یک از دانشگاه های علوم پزشکی انجام نداده اند.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 373

به "حضور کارشناسان بین المللی سلامت در سمینار سلامت کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور کارشناسان بین المللی سلامت در سمینار سلامت کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید