خبرنگاران شمار کشته های درگیری قبیله ای در سودان به 83 تن رسید

به گزارش مجله پیکوشو، تهران- خبرنگاران- شمار قربانیان درگیری های قبیله ای در شهر الجنینه مرکز ایالت دارفور غربی در سودان، به 83 تن و شمار زخمی ها نیز به 160 تن افزایش یافت.

خبرنگاران شمار کشته های درگیری قبیله ای در سودان به 83 تن رسید

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، کمیته پزشکان ایالت دارفور غربی روز یکشنبه در بیانیه ای گفت: تیم های پزشکیاکنون در شرایط بسیارسخت در شمار اندکی از بیمارستان های شهر که از کمبود شدید نیرو و امکانات رنج می برند، کار می کنند.

شهر الجنینه از روز شنبه شاهد درگیری های شدید میان دو قبیله است و استفاده آنها از سلاح های سنگین و خمپاره، نگرانی ها در باره از سرگیری جنگ خونین داخلی را تشدید کرده است، جنگی که سال 2003 آغاز شد و بیش از 300 کشته به جا گذاشت و بر اثر آن حدود 2 و نیم میلیون نفر آواره شدند که بیشترشان زن و کودک بودند و هم اکنون در اردوگاه های فاقد کمترین امکانات بسر می برند.

بر اساس اعلام رسانه های خبری، درگیری ها روز شنبه در پی مشاجره بین دو نفر که به کشته شدن دو تن و زخمی شدن یک نفر دیگر انجامید آغاز شد و پس از آن با آتش زدن چندین خانه تشدید شد.

در پی این درگیری ها، محمد عبدالله الدومه، استاندار دارفور غربی به نیروهای انتظامی و امنیتی دستور داد که برای انتها این درگیری ها از زور استفاده کنند.

عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان نیز به دنبال وقوع این حوادث دستور داد که فوری یک هیات عالی رتبه به ریاست دادستان کل و همراهی کنندگانی از نهادهای امنیتی، نظامی و قضایی برای پیگیری اوضاع و بازگرداندن ثبات و آرامش به شهر الجنینه اعزام شود.

در اواخر دسامبر گذشته نیز تنها چند روز قبل از انتها ماموریت 13 ساله صلح بانان سازمان ملل و اتحادیه آفریقا منطقه دارفور شاهد از سرگیری درگیری های قبیله ای بود که 15 کشته و ده ها زخمی برجا گذاشت.

براساس اعلام سازمان ملل، از سال 2003، جنگ در دارفور بین نیروهای طرفدار دولت و اقلیت های شورشی سبب کشته شدن نزدیک به 300 هزار نفر و آوارگی بیش از 2.5 میلیون تن شده است.

دولت انتقالی در ماه اکتبر پس از سرنگونی عمر البشیر، رئیس جمهوری مستبد سودان پس از ماه ها اعتراضات مردمی، قدرت را به دست گرفت و با تعدادی از گروه های شورشی، به ویژه در دارفور توافق نامه صلح امضا کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1461

به "خبرنگاران شمار کشته های درگیری قبیله ای در سودان به 83 تن رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار کشته های درگیری قبیله ای در سودان به 83 تن رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید