دانشگاه آزاد میناب به دنبال تصویب رشته های جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس دانشگاه آزاد میناب گفت: این واحد دانشگاهی روی حوزه شیلات، ایمنی و بهداشت دریایی متمرکز بوده و پیگیر تصویب این رشته ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

دانشگاه آزاد میناب به دنبال تصویب رشته های جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، باقر بارانی نیا رئیس دانشگاه آزاد میناب گفت: این واحد دانشگاهی برای سال 1400 راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی را در برنامه خود قرار داده و برگزاری دوره های ضمن خدمت، معرفی امکانات آزمایشگاه به سایر دانشگاه ها، ترغیب اعضای هیئت علمی برای انجام طرح های برون دانشگاهی، برگزاری همایش با توجه به زیرساخت های دانشگاه و دعوت از سازمان ها برای معرفی ظرفیت های پژوهشی از دیگر برنامه های آن در امسال است.

بارانی نیا اضافه نمود: سال 1400 را با کاهش وابستگی به شهریه با تکیه بر انجام طرح های برون دانشگاهی و برگزاری همایش های علمی شروع نموده ایم و در آینده نزدیک، ارائه محصولات کشاورزی باکیفیت، افزایش جذب دانشجو و تصویب رشته های دریامحور با توجه به توسعه سواحل مکران را عملیاتی خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد میناب درباره برنامه های این واحد دانشگاهی در حوزه فرهنگی و دانشجویی در امسال، گفت: راه اندازی و فعال کردن انجمن ها و کانون های دانشجویی، تمرکز بر انتشار نشریات دانشجویی، تأکید بر برگزاری کرسی های علمی و ترویجی و تشویق دانشجویان به حضور فعال در حوزه حکمی سازی علوم انسانی، برگزاری کارگاه های آموزشی و مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه های از واحد در حوزه فرهنگی و دانشجویی است که در سال 1400 اجرایی می گردد.

وی درباره برنامه های دانشگاه آزاد میناب در حوزه آموزش امسال، بیان نمود: شهرستان میناب با بهره مندی از نوار ساحلی طولانی و آب و خاک مناسب می تواند در زمینه رشته های مبتنی بر زراعت و شیلات سرآمد باشد؛ بر همین اساس این واحد دانشگاهی برای سال 1400 در نظر دارد رشته های میان رشته ای و اقلیم محور را ایجاد و گسترش دهد.

بارانی نیا اضافه نمود: واحد دانشگاهی میناب با توجه به توسعه همه جانبه سواحل مکران در نظر دارد با ایجاد رشته های دریامحور نخست به عنوان پشتیبان علمی و پژوهشی این منطقه عمل نموده و به توسعه دریامحور استان یاری کند و در مرحله بعد قطب علمی رشته های دریامحور گردد. اکنون این واحد دانشگاهی روی حوزه شیلات و ایمنی و بهداشت دریایی متمرکز بوده و پیگیر تصویب این رشته ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

وی درباره سیاست ها و برنامه های دانشگاه آزاد میناب برای تحقق این هدف که انتخاب نخست داوطلبان در سال 1404 برای ادامه تحصیل دانشگاه آزاد اسلامی باشد، مطرح کرد: ایجاد رشته های جدید و روزآمد، تمرکز هوشمندانه بر فضای مجازی و آموزش الکترونیک، تأکید بر فعالیت انجمن های علمی و ایجاد پارک های علم و فناوری، تمرکز روی فعالیت های پژوهشی و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین با رشته های جدید و مهارت محور از جمله اقدامات این واحد دانشگاهی برای تحقق این هدف بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد میناب درباره شاخص ترین فعالیت ها و دستاورد های دانشگاه آزاد میناب به ویژه در حوزه پژوهش و فناوری، اظهار کرد: فعال سازی مرکز رشد، ارتقای پهنای باند دانشگاه از 15 به 50 مگابایت، ساماندهی کتابخانه دانشگاه، تعمیر و کالیبراسیون وسایل آزمایشگاه های دانشگاه، برگزاری کارگاه های آموزشی و کرسی علمی، تشویق و ترغیب اعضای هیئت علمی به کار های پژوهشی و ارائه مقالات ISI از جمله شاخص ترین فعالیت های این واحد دانشگاهی در سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1626

به "دانشگاه آزاد میناب به دنبال تصویب رشته های جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است" امتیاز دهید

1 کاربر به "دانشگاه آزاد میناب به دنبال تصویب رشته های جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه آزاد میناب به دنبال تصویب رشته های جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید