ملاقات عراقچی با عبدالله عبدالله در کابل

به گزارش مجله پیکوشو، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه ملاقاتهای خود با مقامات ارشد افغانستان، ساعتی پیش با رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ملاقات و مصاحبه کرد.

ملاقات عراقچی با عبدالله عبدالله در کابل

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر شنبه در کاخ سپیدار کابل با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این دیدار دو طرف در باره مذاکرات صلح، پیش رفت ها در مذاکرات دوحه، نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین صلح در افغانستان و روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و گفتگو کردند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در این دیدار از همکاری های جمهوری اسلامی ایران با افغانستان و حمایت از فرایند صلح تشکر و قدردانی کرد.

عراقچی پیش از دیدار با رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، با میرویس ناب معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان نیز در کابل دیدار و رایزنی کرده بود

در شروع این دیدار میروس ناب با ابراز سپاس و امتنان از میزبانی مستمر مهاجرین افغان در ایران و حمایت آن کشور از مذاکرات صلح افغانستان قدردانی کرده، افتتاح راه آهن خواف- هرات را با اشتراک غیر حضوری روسای جمهور افغانستان و ایران را به دولت ها و مردمان دو کشور تبریک گفته، آنرا یک گام مهم و اساسی در راستای تقویت و گسترش روابط میان کابل و تهران دانست.

سپس عراقچی با ابراز سپاس و امتنان از پذیرایی گرم و صمیمانه وزارت امور خارجه افغانستان در جریان سفر اش به کابل، با محکوم کردن حملات راکتی امروز که باعث شهات و زخمی شدن تعدادی از شهفرایندان افغانستان شده، اظهار امیدواری کرد که سند جامع همکاری های بلند مدت میان دو کشور بزودی نهایی و آماده امضا شود.

در ادامه، هردو جانب در خصوص مذاکرات صلح میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان و نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد اجماع منطقه یی پیرامون شرایط سیاسی و امنیتی افغانستان و گسترش روابط سیاسی، مالی و تجارتی میان دو کشور و موضوعات مرتبط دیگر، بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین در خصوص مسایل مربوط به سند جامع همکاری ها نیز صحبت کردند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1389

به "ملاقات عراقچی با عبدالله عبدالله در کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات عراقچی با عبدالله عبدالله در کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید