سلول های روده تحت تأثیر الگوهای خواب

به گزارش مجله پیکوشو، محققان دریافتند، التهاب روده در بین افرادی که الگوی خواب نامنظم دارند بسیار شایع است و این مسأله نیز به این دلیل است که میان الگوهای خواب و سلامت روده ارتباط وجود دارد.

سلول های روده تحت تأثیر الگوهای خواب

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس نوعی سلول ایمنی را معین کردند که ساعت را برای روده معین می نماید؛ این روند ممکن است نشان دهد که چرا اختلالات در ریتم شبانه روزی خواب با مسائل دستگاه گوارش مرتبط است.

این مکانیسم مربوط به سلولهای لنفاوی (ILC3s) است؛ این سلول های ایمنی نقش مهمی در کنترل متابولیسم التهاب و سایر فرآیندهای بیولوژیکی دارند.

سرپرست این تیم پژوهش می گوید: این سلول ها عملکردهای مهمی در روده دارند آنها با عفونت مبارزه مینمایند و یکپارچگی اپیتلیوم روده و جذب لیپیدها را کنترل می نمایند.

این مطالعه که در روز آدینه در مجله Science Immunology منتشر شد بیانگر آن است که شیفت شبانه کاری و تاخیر در خواب باعث اختلال در عملکرد سیستم گوارشی، افزایش خطر عفونت های روده، چاقی، بیماری التهابی روده و سرطان روده بزرگ می گردد.

استاد آسیب شناسی در دانشگاه واشنگتن و نویسنده ارشد این مقاله گفت: آنچه در اینجا پیدا کردیم این است که ریتم های شبانه روزی به طور مستقیم بر عملکرد سلول های ایمنی در روده تأثیر می گذارند که می تواند به شرح بعضی از مسائل بهداشتی که ما می بینیم مانند بیماری التهابی روده و سندرم متابولیک یاری کند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 536

به "سلول های روده تحت تأثیر الگوهای خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلول های روده تحت تأثیر الگوهای خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید