میز جمهوری آذربایجان در وزارت میراث فرهنگی تشکیل می گردد

به گزارش مجله پیکوشو، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، میز جمهوری آذربایجان در وزارت میراث فرهنگی تشکیل می گردد.

میز جمهوری آذربایجان در وزارت میراث فرهنگی تشکیل می گردد

سید عزت الله ضرغامی در نشست با فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری جمهوری آذربایجان، از برپایی میز جمهوری آذربایجان برای نخستین بار در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اطلاع داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در این نشست با اشاره به درهم آمیختگی فرهنگی دو کشور همسایه، ایران و جمهوری آذربایجان را دو کشور تاثیرگذار منطقه توصیف کرد و گفت: فرهنگ و گردشگری عاملی برای تعمیق دوستی ها برای مقابله با دشمنان مشترک است.

ضرغامی با اشاره به دیدارهای خود با وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در روزهای گذشته گفت: در این نشست بعضی مسائل و دغدغه های پیش رو از سوی دوستان از جمهوری آذربایجان مطرح شد و ما هم عزم جدی خود را برای حل مسائل و مسائل موجود اعلام کردیم. سایر و مسئولان و مقامات جمهوری آذربایجان هم معتقد به تقویت روابط بین دو کشور هستند.

وی اضافه نمود: برای بهره مندی از ظرفیت بالای فرهنگی دو کشور همسایه احتیاج به هماهنگی های بیش از پیش است و به همین منظور برای نخستین بار این وزارتخانه میز جمهوری آذربایجان را راه اندازی می نماید تا با آنالیز تخصصی و کارشناسی، موضوع گردشگری بین دو کشور را بیشتر تقویت کنیم.

در این نشست که در محل رایزنی فرهنگی ایران در باکو برگزار گردید، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رایزن فرهنگی در باکو خواست که برای انعکاس دیدگاه و دغدغه های فعالان عرصه گردشگری دیدارهای فصلی برگزار کند.

براساس اعلام کارشناسان، ایران نخستین انتخاب گردشگران زیارتی و سلامت مردم جمهوری آذربایجان است.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2120

به "میز جمهوری آذربایجان در وزارت میراث فرهنگی تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میز جمهوری آذربایجان در وزارت میراث فرهنگی تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید