چرا بورانی ماست و اسفناج باعث سنگ کلیه می گردد؟

به گزارش مجله پیکوشو، اسفناج به تنهایی منبع مهم آهن، ویتامین های آ، ای، پتاسیم، سی و کلسیم است. اسفناج، سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث کاهش فرایند پیری می گردد و ضد سرطان است.

چرا بورانی ماست و اسفناج باعث سنگ کلیه می گردد؟

این گیاه ملین نماینده است و در هضم راحت غذا و درمان یبوست نیز اثر مثبتی دارد. اسفناج به تنهایی مواد مغذی و ویتامین های بسیاری دارد که آن راتبدیل به یک منبع غذایی مفید نموده است؛ اما ترکیب آن با ماست (منبع کلسیم) نه تنها هیچ یک از اثرات مثبت را به بدن نمی رساند بلکه مضر هم است.

چرا آهن اسفناج در بورانی ماست و اسفناج جذب بدن نمی گردد؟

طبق یک قائده علمی، در غذایی که کلسیم و آهن وجود داشته باشد، آهن جذب بدن نمی گردد و آهن غذا یاری به جذب بیشتر کلسیم می نماید. در غذایی که آهن و ویتامین سی وجود داشته باشد، ویتامین سی یاری به جذب هر چه بیشتر آهن می نماید. ویتامین سی همچنین یاری به جذب کلسیم نیز می نماید. به همین علت است که نباید قرص آهن و ویتامین سی را با شیر بخوریم و برای جذب بیشتر قرص آهن، اغلب پزشکان توصیه می نمایند قرص آهن را با آب پرتقال بخوریم.

در این باره بخوانید:

چگونه از بیمار مبتلا به کرونا در خانه مراقبت کنیم؟

دلایلی محکم برای آنکه خرما را وارد رژیم غذایی خود کنید

چرا اسفناج باعث سنگ کلیه می گردد؟

طبق این قائده، شاید فکر کنیم که حداقل کلسیم ترکیب ماست و اسفناج، به خوبی جذب بدن می گردد؛ اما وجود ترکیب اسید اگزالیک در اسفناج، مانع جذب آهن و کلسیم می گردد بنابراین یون های کلسیم را به اتم خنثی تبدیل می نماید و کلسیم های خنثی قابلیت رسوب کردن در کلیه را دارند. رسوب کردن در کلیه به معنای سنگ کلیه است. در صورت درمان نشدن سنگ های کلیه و بی اهمیتی به دردهای کلیوی و عفونت های ادراری ممکن است کلیه از بین یرود. اگر شما از هواداران این غذا بودید توصیه خبرنگاران زندگی به شما نوشیدن آب زیاد، طناب زدن، پیاده روی و دویدن است. بهتر است اسفناج را با هیچ یک از محصولات لبنیاتی میکس نکنید و جداگانه مصرف کنید.

برداشتی از: فب پرس، آکسفورد آکادمیک

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1374

به "چرا بورانی ماست و اسفناج باعث سنگ کلیه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بورانی ماست و اسفناج باعث سنگ کلیه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید